السيدة محروسة تشكر الرئيس السيسى: "كأنه كتبلى شهادة ميلاد ليا ولعيالى"

الأحد، 27 مارس 2022 12:28 ص
السيدة محروسة تشكر الرئيس السيسى: "كأنه كتبلى شهادة ميلاد ليا ولعيالى" السيدة محروسة سالم سيدة التروسيكل
إبراهيم حسان

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء

أعربت السيدة محروسة سالم، سيدة التروسيكل، عن بالغ سعادتها لاستجابة الرئيس عبد الفتاح السيسي لمطالبها، قائلة: "مش لاقية حاجة أقولها ولا حاجة أشكر بيها سيادة الرئيس، ولكن الرئيس كتبلي شهادة ميلاد جديدة ليا ولعيالي".

أضافت محروسة سالم، في مداخلة هاتفية لبرنامج "من مصر" مع الإعلامي عمرو خليل، عبر قناة CBC: "ربنا يباركلك في عمرك يا سيادة الرئيس، ويجازيك خير عني ويبلغك رمضان وأنت في أحسن حال يا رب، وربنا يعيني أوصل عيالي لبر الأمان".

وفي وقت سابق، قالت محروسة سالم، سيدة التروسيكل، إنها سعيدة للغاية بعد استجابة الرئيس السيسى لمطالبها، متابعة: "لحد دلوقتى مش مصدقة إن الرئيس كلمنى، ولادى بيتنططوا حوليا من الفرحة وبشكركم لإنكم كنتوا من أول الناس اللى سجلتوا معايا ووصلتوا صوتي".

وأضافت فى مداخلة هاتفية عبر تليفزيون اليوم السابع، أنا اشتغلت كل حاجة دليفلرى وتابع وكل حاجة الحمد لله علشان أصرف على البيت، و كنت محتاجة مكالمة الرئيس السيسى دى أوى علشان أحس إنى لسه عايشة".

وكانت محروسة سالم قد حلت ضيفة فى برنامج صندوق محسوب الذى يقدمه الزميل محمد محسوب على تليفزيون اليوم السابع وحكت مشكلاتها ومعاناتها مع المرض ومرض زوجها.

وتحدثت خلال حوارها، مشيرة إلى أن اسمها محروسة سالم، ومن ذوى الإعاقة، وزوجها كان يعانى مشاكل صحية كثيرة، ويعانى من الغيبوبة، ومن هنا اضطرت للعمل، مستطردة :"أول شغلانة كانت تباعه على عربية، ولقيت الناس بتربت على كتفى".










مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
لا توجد تعليقات على الخبر
اضف تعليق

تم أضافة تعليقك سوف يظهر بعد المراجعة





الرجوع الى أعلى الصفحة