فتحنا للبنات "دولاب السندريلا".. شوفى اختاروا أيه من فساتينها ؟

الأربعاء، 27 أبريل 2016 10:00 م
فتحنا للبنات "دولاب السندريلا".. شوفى اختاروا أيه من فساتينها ؟ السندريلا سعاد حسنى
كتبت سارة درويش

مشاركة

اضف تعليقاً واقرأ تعليقات القراء
ما إن يذكر اسم السندريلا "سعاد حسني" حتى تقفز على الفور أمام عيون البنات صور فساتينها الأنيقة ذات الروح المبهجة والتى تمزج بعبقرية بين البراءة والأنوثة.

ودائمًا ما تحلم كل فتاة كلما شاهدت فيلمًا أو صورة للسندريلا لو كان بإمكانها يومًا أن تجرب واحدًا من فساتينها.

ومن بين كل فساتين السندريلا يظل دائمًا واحد من هذه الفساتين هو الأقرب لفتاة بعينها، تتخيل نفسها داخله وتحلم لو تقتنيه يومًا، لذلك فتحنا للفتيات "دولاب السندريلا" وسألناهن ماذا يخترن منه؟ وإليكِ الاختيارات

فساتين السندريلا (1)
هذا الفستان الذى تحلم "إسراء مصطفى" لو ترتديه يومًا من دولاب السندريلا وتقول "روحها وضحكتها هى اللى محلية الفستان، ولو حتى لابسة بيجامة هتبقى حلوة ومبهرة فيها".

فساتين السندريلا (2)
أما "أمل محمود" فاختارت هذا الفستان الذى ظهرت به السندريلا فى فيلم "إشاعة حب" وتقول "بحب استايلها دا جدًا فى الفساتين، الفستان شكله شقى وفى نفس الوقت بنانيتى جدًا ورقيق، ومبهج وسعاد حسنى مزودة بهجته".

فساتين السندريلا (3)
ووقع اختيار "دلال حسام الدين" على هذا الفستان من فيلم "خلى بالك من زوزو" وتقول "شايفاه محترم وكله أنوثة فى نفس الوقت، كمان بيحكى الموقف وبيرسم الشخصية، إحنا كلنا الفستان دا أصلاً.. بالإضافة لإن موقفها فيه شجاعة وتحرر ومواجهة للنفس وصدق فى نفس الوقت بإنها تفتح زرارين وبس".

فساتين السندريلا (4)
واختارت "رحمة إسلام" هذا الفستان وتقول عنه باختصار "طول عمرى هتجنن عليه وعلى شقاوتها فيه".

فساتين السندريلا (5)
فيما وقعت "أمنية أيمن" فى غرام هذا الفستان لسعاد حسنى، وتقول "حاساه مختلف.. ما بيقدمش وفى أى زمن هيتلبس ويبقى شيك ومطرقع".

فساتين السندريلا (6)
وبالإضافة إلى الفستان الأول اختارت "سمر سلطان" هذا الفستان أيضًا وقالت "السبب فى حبى للبس فساتين السندريلا بشكل عام ودول بشكل خاص التصميم المبهج والألوان الجرئية وعدم إمكانية لبس هذه الفساتين فى الفترة السيئة اللى عايشينها".


موضوعات متعلقة..

موضة مكياج عيون الـ Cat Eye رجعت تانى.. اتعلمى أصولها من "سعاد حسنى"

"من فات قديمه تاه".. وجوه نجمات الزمن الجميل تتصدر الموضة العالمية.. مصممو الأزياء يستعينون بصور السندريلا وهند رستم وزينات صدقى على أحدث الصيحات.. وإعادة إحياء "المنديل بأوية والملايا اللف والبرقع"









مشاركة



الرجوع الى أعلى الصفحة